Alla inlägg under januari 2010

Av Emilia - 24 januari 2010 10:37

Hej, hur har ni det?


Igår var det valpbus & slyngelbus som vanligt. En del nya hundar kom till slyngelbuset och det var lite rörigt till en början, men efter ett par utskällningar (hundar emellan) så blev det hela lugnt och trevligt!

       


Tack för igår och ha en trevlig helg!


Anna


Av Emilia - 13 januari 2010 14:16

Hej på er!

Här kommer kurserna som startar i februari

Kurser på Djurboden

Skoj & lek - 5 ggr 950:-
En kurs för alla hundar i alla åldrar
Vi provar på:
Spår
Rallylydnad
Agility
Freestyle
Trix och konster
Startar v 5 på lördagar kl 10.00

Rallylydnad - 5 ggr 950:-
Här är kursen för dig som vill prova på något nytt inom hundsporten.
Vi kommer att gå igenom alla skyltar som ingår i nybörjar klass.
Du kommer även att få lära dig att bygga olika banor.
Detta är ett alternativ till den traditionella lydnaden.
Startar v 5 Lördagar kl 11.30

Valpkurs - 5 ggr 950:-
För valpar som är 12 v -5 mån
Här tränar vi mycket kontakt, följsamhet, sitt och ligg mm.
Valpen kommer också få leka en stund.
Startar den 20/2 Lördagar kl 10.00

Kurser i Axelvold

Vardagslydnad - 5 ggr 950:-
Vi blandar teori och praktik.
Vi har kontaktövningar, hundmöte, lite lösträning och inkallning.
Nej-övningar, avslappning och lite trix och konster.
Startar v 5 onsdagar kl 18.30


Hundpensionat 200:-/dygn kontakta Emilia på tel eller mail


Många vänliga hälsningar

Anna 070-515 71 11 & Emilia 0732-52 39 08, Hundsysslarna





 

Av Emilia - 10 januari 2010 23:32

Hej!

Igår började grundkursen, men oj vad kallt det var om fötterna! Jag tror att alla frös jättemycket. Trots vädret hade några få valpar vågat sig ut för att busa lite, men det var lite väl kallt, hoppas på  sol nästa gång (om två veckor) 

 

Slynglarna var det full fart på, ingen som frös här inte!! Jag kände verkligen hur jag hade saknat dessa busar!! Det var härligt att se hur de formligen flög fram i buset.

Jag såg att ni var många som fotograferade, vill ni skicka bilder till mig så vore det toppen. Jag frös om mina fingrar och att stå med fingrarna ute och ta bilder verkade som rena tortyren vid det tillfället, men nu ångrar jag mig.

 

Ha det så bra

 

Anna  

 

Av Emilia - 8 januari 2010 17:45

Är inte vädret underbart, perfekt att träna hund. Mina hundar älskar snön, de formligen flyger fram under promenaderna.

Imorgon startar det en ny grundkurs hos oss, det ska bli mycket spännande att se hur valparna utvecklats sen vi sågs senast.

Valpleken & Slyngelleken startar imorgon 9/1 efter en tids uppehåll, det ska också bli väldigt spännande. Det kostar 50:- att busa, ingen föranmälan, kom om du känner för det.

 

Valpleken startar 12.00-12.45

Slyngelleken startar 13.00-13.45

  

 

Nu sätter snart vårens kurser igång! Vi kommer inom det snaraste att skicka ut info om kurserna som startar.  Hoppas på ett aktivt hundår, med mycket ny kunskap! Jag ska gå en kurs på Malmö Högskola som behandlar djurens betydelse för människans hälsa, det ska bli spännande och jag hoppas att jag kan utforma fler kurser utifrån den kunskapen.

 

Anna

Ovido - Quiz & Flashcards