Alla inlägg under februari 2009

Av Emilia - 13 februari 2009 21:31


Kennel Sunziri´s väntar bruna labrador valpar vecka 8



  • Friska och sunda i både kropp och själ.

  • Mentalt stabila och trevliga hundar som tycker om att arbeta såväl i jaktsammanhang som annat bruks och lydnadsarbete.

  • De ska ha ett bra temperament så att de även lämpa sig som familjehund i ett hem med aktivt liv

  • Jag strävar även efter att mina hundar ska vara så rastypiska exteriört som möjligt.

De hundar jag använder i avel uppfyller Svenska Kennelklubben och Labrador Retrieverklubbens krav för registrering samt valphänvisning.


Vid intresse kontakta Susanne Thulin, telefon: 046-70 93 96

            mail: tullehog@hotmail.com

           Titta gärna in på hemsidan: www.sunziris.se

 



Av Emilia - 6 februari 2009 09:39

Snön kommer snön går, varför kan vi inte få ha snö mer än en dag här i Skåne. Man blir ju så glad av snön:)

Igår var jag på MILA mässan i Malmö och fick beställt fårgrindar, vi fick bra rabatt!! Där var många fina mjölkkor som ställdes ut, köttdjur, alpackor, får, hästar, grisar m.m, det är alltid intressant.

Idag blir det en lugn dag för hundarna, jag har bestämt att de ska få en vilodag, bara en lugn promenad utan en massa annat som händer. Imorgon kör vi igång igen.

Jag har provat att ge hundarna BARF (Bones and raw food) i en vecka nu och Lilli (bc) verkar tycka att detta är toppen, men My (pudel) tycker att det är jobbigt, hur ska man kunna äta en rå kycklingvinge??? Jag har letat information om detta utfodringssätt på nätet och det finns ganska mycket, men jag har inte riktigt bestämt mig för om det är bra eller inte. Det är ju det här med mineralerna och vitaminerna, får de i sig allt de behöver?


På tisdag styr jag och Emilia våra steg mot Naturbruksgymnasiet i Svalöv igen, det är dags för ännu en kurs i viltspår för eleverna som går hundinriktningen.


Ha en bra dag alla!!


Av Emilia - 5 februari 2009 13:26

Idag bär det av till Malmö för att kolla in MILA mässan (lantbruksmässa), ska beställa fårgrindar så att jag och Emilia kan träna på att ta in fåren i fållan.

Titta så duktig min lilla bc är!!

Av Emilia - 2 februari 2009 10:10

Hej på er!!

I helgen har det varit full fart på kurserna alltid lika trevligt, alla duktiga människor & deras fantastiska hundar! Valplekisen var full av busande hundar det är väldigt intressant att studera deras kommunikation, oj vad man lär sig. Ibland blir det morr och gnabb men hundarna reder ut det själv, de har så stor yta att röra sig på så småbråk går över av sig själv, sen blir man bästa vänner igen.


Glöm inte att gå långa promenader varje dag med era hundar så att de blir av med all enerig, så att ni kan njuta av ert hundägande!!


Hoppas att ni alla har det bra!

Anna & Emilia

Ovido - Quiz & Flashcards