Alla inlägg under oktober 2009

Hej

Av Emilia - 12 oktober 2009 16:27

Ingen valplek nu den 17/10, den 24/10 lek mellan 12.15-13.15 och den 31/10 också mellan 12.15-13.15

Lör den 7 + 14/11 ingen lek pga. viltspårskurs, återkommer senare med fler datum.


Är ni intresserade av Rallylydnad har Yvonne Öster kommit ut med en bok som heter just Rallylydnad, en bok som ger en del kloka tips och råd.


Hej på er!

Av Emilia - 5 oktober 2009 15:43

Det blåser väldigt mycket här i Skåne just nu, ankorna i hagen utanför håller på att blåsa bort.


Att vara hundägare i detta vädret är inte alltid så roligt, men det är bara att ge sig ut och man mår faktiskt väldigt bra när man kommer in igen.


Pippi, vår lilla sheltie är så rolig att träna, hon har just börjat förstå klickerträningen. Hon gör framsteg varje dag och som hon tänker, huvudet på sned och så försöker hon lista ut vad hon ska göra. Det är fasligt roligt att träna olika hundar, det är mycket spännande att lista ut hur de tänker.


Hoppas att ni har det braSkrattande


Anna & Emilia

Av Emilia - 3 oktober 2009 08:13

Hej

Tyvärr måste vi ställa in dagens valplek, då jag ligger i en kraftig förkylning.


Anna

Av Emilia - 2 oktober 2009 14:06

I onsdags startade valpkursen och det var 8 valpar som träffades för första gången. Kvällen var lyckad och jag tror att både valpar & ägare var ganska trötta och kanske lite frusna efter kvällens övningar. Vi ses om en veckaGlad


Nästa vecka inleder jag min sista praktikvecka, oj vad tiden gått fort. Sen är det bra att hugga tag i pluggandet igen. I veckan som kommer ska jag på en kurs som förhoppningsvis ska ge mig mer kunskap i konsten att föreläsa (urspännande).


Hoppas att ni får en glad helg, kom gärna på valpbus imorgon lördag kl 12.15-13.15


Anna & Emilia

Ovido - Quiz & Flashcards