Alla inlägg under juli 2009

Av Emilia - 22 juli 2009 14:48

Hej på er!


Valp och slyngelleken är inställd torsdagen den 23/7!


Emilia och Anna

Av Emilia - 15 juli 2009 23:43

Onsdagen den 12/8 startar nästa valpkurs som inte är fullbokad. Anmäl dig redan nu för att vara säker på att få en plats.


Idag har det varit valpkurs, vi hade mycket lösträning och alla hussar och mattar fick kämpa på, det blev riktigt svettigt. Alla var duktiga och lyckade till sist få koll på sina valpar. Det krävs så mycket träning för att de små liven inte ska kasta sig i väg för att busa med de andra valparna.


Ha det så bra!

/Anna

Hej

Av Emilia - 9 juli 2009 22:16

Idag har jag plockat mina första kantareller för året, de var helt underbart goda!

Det var valpkurs igår och alla är så duktiga, titta på busbilderna nedan:)


Anna

Av Emilia - 8 juli 2009 14:55

är enligt pudeln väldigt viktigt, nu när man börjar bli gammal. Svartvita har åkt hem och lugnet har lagt sig över Böketofta (pudelns ord). Matte och svartvita saknar den andra svartvita...kanske blir det en till i familjen lite längre fram.

Alla ni som har valpar glöm inte att gå på vår valplek, det är fritt fram att komma fast man inte gått/går på våra kurser. Detta är något fantastiskt som hundarna har glädje av livet ut.


Glöm inte promenaderna med hundarna, fast ni själva har semester:)


Hej på er!!!

Av Emilia - 5 juli 2009 19:49

hon är missnöjd, pudeln alltså! Svartvita är fortfarande kvar och matte verkar gå på moln, mutter, mutter....:(

Dessutom råkade husse sätta sig på pudel när denna låg gömd under täcket i sängen. Ibland undrar man om man fått en mullvad och inte en hund. Pudeln gräver strategiskt ner sig bland kuddar, täcken och filtar. Dyker sedan fram som en skallerorm och nyper till om någon råkar stöta till henne, hon har noga koll på vem det är som råkar stöta till henne, hon skulle aldrig få för sig att nypa sin kära matte, men husse han är inte värd ett ruttet lingon...


Ha det bra!



Av Emilia - 4 juli 2009 18:24

Hej på er!

Vilket underbart väder vi har jag, Wilma, Ida o Emilia har varit på stranden hela dagen. Hundarna fick faktiskt stanna hemma idag, det var alldeles för varmt.

Jag har passat lilla bordercollie tiken Sala hela veckan, jag och Lilli är helt sålda på henne, hon är så mjuk i sinnet. Hon ska åka hem på tisdag och vi sörjer redan....

Lilli och jag tränar vallning för fullt, men vi har en bagge hos tackorna så det är inte så lämpligt att valla just nu. Därför har jag beställt ett antal löpankor som vi ska träna på, kanske ett bra sätt att få ner Lillis tempo på. Med min förra bc vallade jag höns, detta var ett perfekt sätt att tvinga henne att lägga i en lägre växel (annars flög ju hönorna sin väg...).


Hoppas att ni alla får en fortsatt lugn och trevlig helg:)


Anna & Emilia




Ovido - Quiz & Flashcards